Ostale vesti

Lažni car, Takuma Asano!

Možda će neko da me optuži da branim poziciju Partizana, mada mi to ne pada na pamet.

FOTO: Starsport

Uvek sam bio na strani oštećenih, pa i ovog  puta. I zato ne mogu da branim japanskog fudbalera Asana, koji je uradio nešto što se, inače, nikada ne radi.

Po zakonima UEFA, fudbaler može da jednostrano raskine ugovor sa svojim klubom ako mu je zbog neisplaćenih zarada ugrožena egzistencija. U ovom slučaju, grubo rečeno, Asano je imao novac za avionsku kartu do Japana, kao i da tamo plati internet da može da na društvenim mrežama okači poruku: “Ja, Takuma Asano, raskinuo sam svoj ugovor sa Partizanom. Pošto sam se neko vreme mučio, odlučio sam da presečem i donesem ovu tešku odluku. Mislim da nisam poštovan od kluba, koji duže vreme nije isplaćivao moju zaradu na vreme i u pravom iznosu. Još postoji dug koji nije izmiren na današnji dan. Niko nije ni reagovao na moje molbe”.

Baš bih voleo da znam šta bi se dogodilo da sam se ja zaposlio u nekoj japanskoj kompaniji, i da “nisam poštovan” od strane te kompanije, kao i da moja plata “duže vremena nije isplaćivana na vreme i “u pravom iznosu”…

Sve ovo, kao i sve ostalo što smo poslednjih dana čuli u vezi sa “slučajom Asano”, su razlozi koji bi naveli na jednostrani raskid ugovora samo neinformisano dete. Svako razuman bi tužio klub, ako treba i međunarodnim forumima, ali bi u tom klubu sačekao kraj postupka. Ovako – Takuma Asano, koga navijači koji nisu skloni Partizanu nazivaju “japanskim carem”, reagovao je kao lažni car.

Priča o Asanu slična je hiljadama priča fudbalera širom sveta u poslednjih 12 meseci. Zbog pandemije koronavirusa skoro svi klubovi u svetu su bili prinuđeni da skrešu plate svojim fudbalerima. Najteže je to podneo najbolji među njima, Lionel Mesi. Barselona je prošlog proleća svim igračima smanjila plate za čak 70 odsto, a Mesi se dugo protivio takvoj odluci. Na kraju je pristao da umesto 8,4 miliona evra mesečno prima “samo” dva i po miliona. Čak je i apelovao na saigračće da slede njegov primer.

Kristijano Ronaldo nije čekao odluku predsednika Juventusa, nego se sam odrekao 15 odsto plate. Nejmar i Mbape su u Pari Sen Žermenu pristali da im se primanja skrešu 50 odsto, a to je otprilike bio procenat umanjenja u većini svetskih klubova.

Prema tvrdnjama predsednika Parizana Milorada Vučelića, Asano je potpisao ugovor na tri godine sa godišnjom platom od 600.000 evra. Tako je bilo poslednjeg dana jula 2019, godine kad virus korona još nije počeo da hara svetom i kad su stadioni bili puni gledalaca. Godinu dana kasnije Partizan je, opet prema tvrdnjama Vučelića, prošlog leta, ponudio Asanu smanjenje plate od 50 odsto. Ne samo njemu, nego svim igračima pod ugovorom. Odbio je to jedino Japanac. Da podsetim, u to vreme su smanjene plate skoro svim zaposlenima u Srbiji, a koliko znam i u Japanu. I širom sveta, da ne dužim i ne ulazim u tu priču koja je svima poznata.

Partizan je tada napravio kardinalnu grešku što nije suspendovao igrača koji ne shvata da na planeti vlada epidemija koja je poremetila sav život, i zbog koje nijedan fudbalski klub u svetu nije više sposoban da izvršava svoje preuzete obaveze. I ostale igrače, ako je još neko odbio smanjenje plate.

Asano je nastavio da igra, a Partizan da mu plaća umanjene plate. “Govori se da smo ga mi zlostavljali, ponižavali ili ucenjivali i da su mu kasnile plate. Dakle ovako, 5. oktobra 2020. Asano je dobio platu. Pa onda 4. novembra je dobio platu. Zatim 8. decembra je dobio platu, 12. januara je dobio platu, 18. februara 2021. je dobio platu, 26. marta je dobio platu i deo duga od ranije. I 5. maja je trebalo da dobije platu da nije njegovog odlaska. Tako je on ponižavan, a u FIFA postoji pravilo, da igraču mora da bude ugrožen status ili egzistencija” – objašnjavao je Milorad Vučelić.

Nisam Vučelićev advokat, niti mi to pada na pamet da budem, ali ako je tačno ovo što je rekao onda je situacija jasna. “Samo u ovoj godini je dobio 240.000 evra, tako da njemu nikako ne može biti ugrožena egzistencija. On je spreman da tuži čak za kovid plate, koje su umanjene u svim svetskim klubovima. Naplatio je svoje igre, i dužan je da igra”, dodao je Vučelić.

Ja mogu samo da dodam pitanje: šta bi se dogodilo ako bi neki radnik u Tojoti, posle odluke uprave da se smanje plate, odbio da dolazi na posao? Da li bi na japanskom ili bilo kojem drugom svetskom sudu dobio spor?

Da rezimiram: u Partizanu ne rade cvećke. Uvek sam bio spreman da kritikujem sve što rade. I u ovom slučaju obećali su Japancu novac koji ispada da nemaju i koji, možda, nisu imali nameru da mu daju. Ipak, plaćali su onoliko koliko su sami odlučili da treba. Ta njihova odluka bila je diktirana pandemijom koja nije svakodnevna pojava, nego se dogodila prvi put u istoriji čovečanstva. Ko to ne može da shvati ne zaslužuje čak ni da se sud ozbiljno pozabavi njime. Niko mu ne brani da nastavi da živi i da se bavi fudbalom, ali ostaće upamćen kao lažni car.

Post a Comment

0 Comments